Dibuka! Kursus persembahan video dan animasi.


Kursus tiga hari memberikan pengisian untuk menghasilkan video dan animasi dalam persembahan yang tidak melibatkan pembelian perisian yang lain dan mahal. Peserta memaksimakan penggunaan percuma untuk menghasilkan produk yang setanding dengan perisian berbayar. Walaupun menggunakan perisian percuma yang boleh dimuat turun melalu sumber internet tetapi hasilnya juga sangat berkualiti.

Apa yang ditekankan hanyalah kreativiti, teknik dan skil menggunakan perisian tersebut sehingga boleh menghasilkan produk diluar jangkaan. Seperti sebelum ini, ramai yang biasa menggunakan Power point tetapi tidak ramai yang betul-betul boleh menggunakan perisian ini dengan cara kreatif, unik lain dari yang lain.

Hari pertama.

Peserta diajar menghasilkan video dengan hanya menggunakan perisian Window Movie maker, Window DVD dan sebagainya. Bukan penghasilan yang biasa biasa tetapi video yang memberi impak dalam persembahan sebagai alternatif perkongsian maklumat samada dalam persembahan slaid ataupun secara online.

Peserta juga diajar menghasilkan templat yang berkualiti dengan menggunakan elemen-elemen tambahan yang terdapat pada perisian tersebut dan setiap slaid yang siap akan dimuatkan dalam bentuk CD yang mana kelebihan CD tersebut boleh dimainkan pada mana-mana komputer walaupun tanpa perisian Power point. Persembahan menjadi mudah, perkongsian juga menjimatkan masa.

Presepsi peserta perlu diubah! Majoriti mengatakan perisian percuma hanya boleh menghasilkan sesuatu yang biasa-biasa tetapi untuk kursus ini, jawapannya tidak sama sekali! Perisian percuma, jika berfikir cara kreatif, mahu melakukan sesuatu yang baru maka dalam masa yang sama banyak keunikan yang akan diperolehi untuk menghasilkan produk yang berkualiti.

Hari kedua.

Peserta didedahkan bagaimana menghasilkan video animasi seperti montaj dan animasi storyline. Kelebihan untuk hari kedua ini, teknik yang digunakan hanya 100% animasi Power point. Sesuai untuk menghasilkan animasi kreatif, montaj persembahan dan storyline beranimasi.

Hari ketiga.

Peserta dibahagikan kepada beberapa kumpulan dan setiap peserta mempunyai peranan masing-masing dalam pernghasilan video dan animasi. Bermakna, kemahiran peserta tidak akan berhenti selama dua hari tersebut tetapi masing-masing akan mengaplikasikan apa yang dipelajari selama dua hari dan dapat diteruskan secara praktikal selepas kursus nanti.

Di akhir kursus peserta akan dapat membina slide pembentangan dengan menggunakan pelbagai elemen multimedia yang disunting dengan sendiri. Disamping itu, peserta kursus juga akan dapat membina slide yang lebih kemas, video dan animasi yang lebih profesional.

Dapatkan sebutharga tetuan hari ini dengan menghubungi ditalian 017-6599572 atau isikan ruang pertanyaan dibawah atau daftar pantas melalui online: BORANG DAFTAR/PERTANYAAN ONLINE

P/S: Maklumat tambahan.

1. Nota tutorial
2. CD Tutorial
3. CD kosong
Disediakan oleh trainer. Kursus berkaitan Klik SWOT Slide Presentation

2 thoughts on “Dibuka! Kursus persembahan video dan animasi.

Add yours

Tinggalkan pesanan anda. Terima kasih.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑